Jak efektywnie zdobywać wiedzę przydatną dla menadżera?

Menadżerowie są niemalże codziennie bombardowani ciągłymi strumieniem danych. To przeciążenie danych sprawia, że zrządzanie wiedzą staje się coraz ważniejsze, ale i trudniejsze. Każdy menadżer musi zatem mieć pojęcie, które z tych źródeł są w istocie godne uwagi, z których powinien czerpać wiedzę, a których lepiej unikać z daleka.

Zatem, gdzie szukać takiej wiedzy:

  • kursy i szkolenia przeznaczone dla menadżerów
  • polecane lektury – zarówno tradycyjne, jak i formie elektronicznej
  • fora dyskusyjne branżowe
  • porady starszych kolegów w branży
  • prasa specjalistyczna
  • raporty, dane, zestawienia tyczące się umiejętności menadżerskich

Powyższe propozycje miejsc, w których menadżer może zdobyć wiedzę słusznie pokazują iż, aby postępować naprzód, trzeba często najpierw patrzeć za siebie. Dlatego zdobywanie wiedzy na kanwie doświadczeń innych jest mądrym przykładem systemu zarządzania wiedzą, który pomógł zbudować już wiele udanych biznesów. Chodzi też o to, by menadżer nigdy nie spoczywał na laurach, ale zawsze stawiał na poprawę. Dążył do bycia jeszcze lepszym specjalistą, a powyższe źródła wiedzy zdecydowanie mu w tym pomogą. Po każdej ważnej czynności lub zdarzeniu warto też przeanalizować dokładnie wykonane przez siebie zadania, zidentyfikować sukcesy i niepowodzenia, a także szukać sposobów na lepsze osiągnięcie następnego czasu. To podejście do zdobywania wiedzy z doświadczeń buduje wiedzę, która może być wykorzystana do usprawnienia swojego działania jako skuteczny menadżer. Więcej o skutecznych sposobach zdobywania wiedzy przez menadżera możecie przeczytać w artykule: Jak zostać szefem i rozwinąć cechy lidera?